Sıkça Sorulan Sorular

E-posta sifremi nasıl değiştirebilirim
Akademik / İdari personel ..... adresinden, öğrenciler de ....... adresinden şifre değiştirilebilir. Arayüze girdiğinizde sizden E-posta Adresiniz ve Mevcut Şifreniz istenecektir. Sonraki sayfada, yeni şifrenizi bir yanlışlık olması ihtimaline karşı iki kez girdikten sonra şifreniz değişmiş olacaktır. Yeni şifrenizi belirlerken iki kutucuk arasındaki şifre zorluk derecesinin, güvenlik için en az 35 olmasına ve şifrenizi sık sık değiştirmeye dikkat ediniz.
E-posta şifremi unuttum, yeni şifre nasıl alabilirim
Akademik/İdari personel ...................... adresinden öğrenciler de .......... adresinden yeni şifre alabilmektedirler. Bu hizmetten yararlanabilmek için Akademik/İdari personel iseniz ................... adresinden, öğrenci iseniz ...................... adresindeki ayarlar menüsünden Vatandaşlık Numaranız ve hatırlatma sorusu ile cevabını girmiş olmanız gerekmektedir.
E-Postamı nasıl yedekleyip, yedeği tekrar nasıl geri yükleyebilirim
E-postanızdaki posta kutunuzu, kişilerinizi, takvim bilgilerinizi, görevlerinizi ve evrak çantanızı yedekleyebilir, aldığınız yedeği tekrar geri yükleyebilirsiniz. İlgili yardım dokümanına buradan öğrenebilirsiniz.
Gönderilen ve alınan e-postalar için limit değerleri nelerdir
Her e-posta hesabı için 7 saat içerisinde gönderilebilecek e-posta sayısı 200 ile sınırlıdır. Gönderilen ve alınan her mesajın boyutu 10 MB ile sınırlıdır. Ek (dosya) kullanılmadan gönderilen bir mesajın boyutu posta kutusunda ortalama 3 MB yer kapladığından bir e-posta ile en çok 7 MB boyutunda ek (dosya) gönderilebilir ve alınabilir.Daha büyük boyutlu dosya paylaşımı için Üniversite Dosya Paylaşım Servisi (............) kullanılabilir. Her hesabın posta kutusu boyutu 1 GB ile sınırlıdır. Bu miktar, hesaba ulaşan e-postaların (Gelen Kutusu, Junk vd. dahil), gönderilen e-postaların (Giden, Gönderilmiş vd.) ve kalıcı silme gerçekleştirilmeden Çöp, Silinmiş gibi dizinlere taşınan e-postaların tutulduğu dizinler de dahil olmak üzere toplam boyutu ifade eder.Posta kutusunun tamamen dolması durumunda kullanıcı tarafından e-posta gönderilmesi ya da kullanıcın e-posta alabilmesi mümkün olmaz. Bu nedenle aralıklarla posta kutusundaki mesajların silinmesi tavsiye edilir. Yerel e-posta istemcisi (Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird vb.) kullanıcıları için e-postaların sunucuda tutulma süresi düzenlenebilir. Detaylı bilgi için ................... sayfasındaki ilgili e-posta istemciye ait hesap kurulum adımları takip edilebilir.
Kurumsal e-posta adresimi nasıl alabilirim
Personel yada öğrenci kimliğiniz ile Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sistem grubuna gelerek kurumsal e-posta adresine sahip olabilirsiniz. Mezun öğrencilere ve Üniversitemizde aktif olmayan personele e-posta adresi verilmemektedir.
POP3, IMAP Nedir
IMAP(webmail servisi) ve POP3 e-postalarınıza erişmek için kullanılan metotlardır.İletişim yöntemi olarak, e-posta sisteminin yaygınlaşması, kullanıcıları en kullanışlı e-posta yöntemini tercih etmeye zorlamaktadır.Bunun için en çok tercih edilen yöntem pop3 yöntemidir. Hesabınızdaki e-posta sayısı arttıkça Webmail ile baglanındıgınızda postaların görüntülenme işlemi yavaşlayacaktır. Sunucu her bir adet posta için depolama biriminden bilgi alacak bu bilgiyi kullandıgınız tarayıcıya aktaracak ve diger e-posta için bu işlemi yapacaktır. Binlerce mail için bu işlem yapıldıgında, arka planda olusan disk okuma işlemi yavaş olacaktır. Günümüz teknolojisinde disk okuma hizları malesef henüz yeterli seviyelere gelememştir. Bir sunucudaki en düşük veri yolu hızı disk okuma ve yazma işlemlerinde olmaktadır.Bunun için POP3 kullanımı böyle bir sorunun önüne geçmenizi saglayacaktır.Webmail de yaşanan koto problemini de çözmenin en iyi yöntemi POP3 yöntemidir.POP3 ün bazı avantajları asagıda sıralanmıştır. * POP3 istemcilerde ayar yapılması durumunda, sizin belirttiginiz süre boyunca veya bilgisayardan silene kadar e-postalarınız saklanır ve her yerden ulaşabilirsiniz. * POP3 protokolü ile kullanılması durumunda gelen postalarınız merkez sunucudan alınıp PC’nize yüklenir ve siz postalarınızı orada biriktirirsiniz. Böylece merkez sunucuda kota dolması sorunu yaşamazsınız. * Postalarınız (gelen ve giden) kendi bilgisayarınızda depolandıgı için Internet baglantınızın kesik olması halinde bile eski postalarınıza ulaşabilir, onları kategorize edebilirsiniz. * Gelen postalarınızı “kimden”, “konu”, “içerdigi kelime” vb. kriterlere göre otomatik olarak kategorize edip farkli dizinlerde saklayabilir, istemediginiz kişilerden gelen ya da konulara sahip postaların otomatik olarak silinmesini saglayabilirsiniz. * Merkezi sistemimizde oluşabilecek bir arıza sırasında eski postalarınız zarar görmez, zira onlar kendi PC’nizde depolanmaktadır. *İstemci programlar WEB tabanli olmadikları için sundukları arayüzler daha yetenekli ve konforludur. Ancak POP3 ayarlarını yaparken, belirli hususlara dikkat edilmesi gerekir.Yedegini almadıgınız, heryerden ulaşmanız gereken önemli mailleriniz varsa, kullandıgınız POP3 programlarında (outlook,tunderbird, windows live mail, outlook express, netscape gibi) “E-postaları sunucuda bırak” ibaresini işaretleyiniz.
  • Adres: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 14030 Gölköy / BOLU
  • Tel: +90 374 253 45 10 Fax: +90 374 253 45 26
  • EPosta: bidbibu.edu.tr
Top